×

FRI FRAGT I DANMARK PÅ ALLE ORDRER

Af en speedwaykørers dagbog

Mandag d. 12. februar 2018

Thinggaard Kildemand 

Endnu en travl sæson er ved at tage form for 28-årige speedwaykører Peter Kildemand, der – drevet af viljen til at vinde og adrenalin-suset, der farer rundt i kroppen lige inden et løb – netop har fået sin 2018-hovedsponsoraftale på plads. Dermed er han klar til at starte sæsonen op i marts. Med nye cykler. 

 

”Kære Dagbog! Jeg har fået min hovedsponsoraftale for 2018 på plads – og det er megagodt!” Sådan kunne de første linjer i den professionelle speedwaykører Peter Kildemands dagbog se ud – hvis han ellers førte sådan en. For han har netop for tredje år i træk skrevet sponsoraftale med A/S Ovethi og dæk.dk om den vigtigste af alle årets aftaler (når man ser bort fra dem, der har med det rent sportslige at gøre), nemlig hovedsponsoraftalen. - Det betyder rigtig meget for mig og mit team, at sponsoraftalen er kommet i stand, siger Peter. – Det er superfedt, at de tror på mig og støtter mig – og så for tredje år i træk! Det forpligter, og jeg glæder mig til forhåbentlig at køre en fantastisk sæson, hvor jeg kan vise, hvad jeg dur til! 

EM og Grand Prix | Med den økonomiske tryghed, som sponsoratet giver, kan Kildemand knokle videre mod sine mål, som bl.a. er at få en top-placering ved årets SEC, Speedway European Championship, og at slutte blandt top 3 i årets kvalifikationsafdelinger til næste års Grand Prix-serie, speedwayens svar på VM. - Jeg har en rigtig god mavefornemmelse i forhold til sæsonen, og selvom jeg ikke sluttede stærkt sidste år, så har mit team og jeg fået en masse vigtig erfaring, som gør, at det nye års udgangspunkt er rigtig godt, forklarer Peter. 

Halv hest, halv mand - blot med motor | De rigtige cykler er en afgørende del af præstationerne, så Peter og teamet er i fuld gang med at få de fem nye af slagsen fintunet, så han kan performe så optimalt som muligt. For kører og cykel fungerer som en enhed, nærmest som en kentaur, halv hest, halv mand - blot med motor. – De nye cykler er bygget 95 procent som sidste år, og så arbejder vi på de sidste 5 procent, som handler om at få mest muligt ud af motoren i relation til den aktuelle bane, der skal køres på, og forholdene i øvrigt. Det er tændingen, karburatoren og gearingen, det handler om, uddyber han. Peter fortæller desuden, at man som speedwaykører decideret fører logbog over de enkelte baner, vejrforhold, motorindstillinger, dæk osv.

– Det gør man faktisk, griner han og viser med lidt fægten i luften, hvordan der bliver noteret. 

De fem minutter, heats’ne varer for en kører, er i virkeligheden meget mere. – Jeg vil anslå, at et løb tager cirka 6 intensive timer at deltage i – ud over selve transporttiden. Der ligger et kæmpe forarbejde bag hver eneste præstation, hvad alle der beskæftiger sig med elitesport selvfølgelig ved alt om, fortæller Peter, der kører cirka fire løb og en træning om ugen, når sæsonen er i gang. Resten af tiden arbejder man med teknik, sponsorer og logistikken ved at få alle enderne til at nå sammen. – Der er masser af transport – både i fly eller sammen med teamet i varebilen, fortæller han. 

Hvordan man bliver den bedste? | - Det kan man sikkert blive på mange måder. Jeg har ikke en rollemodel, jeg har set op til og forsøgt at kopiere, men har tværtimod valgt at gøre tingene på min egen måde, forklarer Peter. - Jeg tager min sport seriøst, sørger for at få masser af fysisk træning, så jeg kan modstå de knubs, som sporten ofte byder på – og derudover handler det som med så meget andet om disciplin. Mit job kan sammenlignes med at være selvstændig erhvervsdrivende: Hvis jeg ikke performer og leverer varen, så tjener mit team og jeg ingen penge, og så stopper festen jo ret hurtigt. Så det handler om at gøre sig umage og stille på selv de mindste knapper for at opnå de bedst mulige resultater. Og når det gælder speedway, så er man nok nødt til at have en vis form for frygtløshed i sig, hvis man skal være blandt de bedste. Ellers vil det nok svært at komme op på hesten igen efter et styrt. Man skal være i balance, så man er tændt, uden at være overtændt, inden man skal på banen – for er man ikke klar i hovedet og kroppen, kan man ikke gøre, det man skal, lige præcis nu…! Endelig er det selvfølgelig afgørende, at man skal ville vinde. Hvis man som elitesportsudøver ikke VIL være nummer et, så bliver man det heller aldrig, slutter Peter. 

Om samarbejdet med Peter Kildemand siger Thomas Thinggaard, der er medejer af dækfirmaet A/S Ovethi og deres webshop dæk.dk med hovedkvarter i Gelsted på Vestfyn: - Kildemand, A/S Ovethi og dæk.dk passer rigtig godt til hinanden. Kildemand er ligesom os lokal i forhold til Fjelsted og omegn, samtidig med at han også arbejder i resten af Danmark og desuden internationalt. Grundlæggende er vi jo vilde med motorsport og i særdeleshed speedway her hos os, så det er naturligt for os, at en lokal fyr som Peter, der har trådt sine barnesko i en klub i vores baghave, har vores interesse. Han er et kæmpe aktiv for sporten, og han er den perfekte frontfigur for vores brands, forklarer Thomas Thinggaard og uddyber: 

– I den forgangne sæson har Peter igen sikret os en masse eksponering over for vores kunder, hvor speedway og forholdet til Peter har hjulpet os med at skabe nye relationer. Vi har allerede kurven fuld af fantastiske oplevelser med vores kunder og netværk, som er begejstrede for den underholdning, speedway giver. Det har styrket mange værdifulde bånd for os - så den slags oplevelser vil vi gerne have mange flere af, forklarer Thomas om årsagen til at fortsætte hovedsponsoratet. Han understreger samtidig, at det gode samarbejde med Kildemand afspejles i speedwaykøreren og hans teams velvilje og naturlighed i forhold til at stille op og være med, når dækfirmaet, der har 12 afdelinger fordelt over hele Danmark, gerne vil inddrage dem i events og diverse former for markedsføring.  

- Det, at Peter og teamet tager sig tiden til os, er så afgørende. Det er jo lige præcis det, der er med til at gøre dem til så gode repræsentanter for os, som de vitterligt er – både i Danmark og udlandet, slutter Thomas Thinggaard.

 

Billedtekst: A/S Ovethi – Dansk Dæk Service og dæk.dk fortsætter som hovedsponsor for speedwaykører Peter Kildemand for tredje år i træk. Her ses Peter sammen med Thomas Thinggaard, der er medejer af A/S Ovethi og dæk.dk  – med en flot stol, som Peter har fået betrukket til Thomas. Selvfølgelig med stof fra en Kildemand-køredragt.

Mulighed for firmaaftale

Hos A/S Ovethi tilbyder vi din virksomhed en firmaaftale, der sikrer jeres virksomhed og ansatte gode priser på dæk, fordi I som enhed kan aftage et vist antal dæk om året. A/S Ovethi - Dansk Dæk Service har afdelinger over hele landet og hovedsæde i Gelsted på Vestfyn. Samtlige afdelinger kan tilbyde den samme ekspertise med håndtering af dæk og fælge, og herudover er der tilknyttet servicevogne, udstyret med de nødvendige og nyeste værktøjer, som kører over hele landet. 

Ansøg om Firmakonto

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

×

Brug for hjælp?

Går du i stå, når du skal bestille dæk, så kontakt os. Vi sidder klar ved telefonerne i åbningstiden, og har du brug for hjælp uden for vores åbningstider, kan du sende os en mail, som vi vil besvare hurtigst muligt.

Din kontaktperson
Jesper Rasmussen 63 17 31 10 webshop@ovethi.dk

Skriv dit telefonnr. og vi ringer dig op hurtigst muligt!