Continental VANContact Eco (103T) 205/65R16/107/105T
Økonomi og sikkerhed i det daglige:Vanco™Eco til lette varevogne.Et dæk med besparelsespotentiale, som er specielt udviklet til varebiler som Mercedes Sprinter, Ford Transit og Volkswagen T5. Vanco™Eco har omkring 30 procent mindre rullemodstand, som derved sparer ca fire procent i brændstof og emissioner. Samtidig holdes bremselængden på tørre og våde veje korte og gør at dækket opfører sig som et personvognsdæk.Det store besparelsespotentiale er muliggjort af to design foranstaltninger, der tilsammen bidrager til at reducere rullemodstanden betydeligt. Det nye varevognsdæk har fået en silica gummiblanding som dem der allerede anvendes i personvognsdæk. Desuden er mønsterdesignet blevet ændret, således at deformation er reduceret betydeligt. De to foranstaltninger kombineret med en meget lav dækkontur giver op til 30 procent mindre rullemodstand.
Specifikationer
-
DækmærkeContinental
-
DæktypeVinterdæk Sommerdæk Helårsdæk Andet
-
ModelnavnContinental VANContact Eco (103T)
-
Størrelse205/65R16/107/105T
-
Belastningsindeks107/105
-
HastighedsindeksT
-
EAN4019238005110
-
Varenr56114
-
Lagerbeholdning{{ selection.product.Inventory }} stk. på lager
Rullemodstand (forbrug):
Effektiv udnyttelse af brændstof og elektricitet er vigtigt både for at reducere CO2-udledningen og kørselsomkostningerne.
Klasserne er inddelt fra A til E, hvor A har mindst rullemodstand og E har størst.
Mellem klasserne øges brændstofforbruget med ca. 0,1 liter for hver 100 kørte km, men kan variere afhængigt af bil, kørselsmønster, temperatur mv.
Vejgreb i vådt føre (bremseegenskaber):
Vejgreb på våd vej er en afgørende faktor for sikkerheden, og dette kriterie indikerer dækkets evne til at standse bilen på våd vej og kan forklares ved hjælp af bremselængder.
Klasserne er inddelt fra A til E, hvor A har kortest bremselængde og E har længst.
Forskellen mellem bedste og dårligste klasse modsvarer helt op til 30 procent kortere bremselængde. Ved en hastighed på 80 km/t vil forskellen for en typisk personbil være op til 18 meter kortere bremselængde.
Ekstern støj:
Denne illustration viser dækkets støjniveau udenfor bilen.
Klasserne er inddelt fra A til C, hvor A støjer mindst og C mest.
Jo højere decibel (dB), jo mere støjer dækket.
En stigning på blot nogle få decibel har stor betydning for støjniveauet. Faktisk betyder en forøgelse på 3 dB, at dækkets udvendige støjniveau fordobles.
Vinterdæk:
Snegreb
Hvis der på dækmærkaten findes et snefnug-symbol, betyder det, at dækket lever op til nogle minimumsværdier i forhold til kørsel i sne, og det kan dermed betegnes som et vinterdæk.
Isgreb
Hvis der også er et is-symbol, lever dækket også op til nogle grænseværdier for kørsel på is. Isgreb-mærkningen bruges primært i lande med ekstreme vinterforhold.