Continental EcoContact 5 MO 205/55R17/91W
Det nye Performance-Eco dækKombinationen af kortere bremselængde på våd og tør vej med lav rullemodstand, har tidligere været betragtet som yderst problematisk. Continental har et produkt, der løser dette problem med tilsyneladende lethed - ContiEcoContact™ 5. Dæk-ingeniørerne har været nødt til at gå helt nye veje for at opnå det store fremskridt, under hensyn til alle de elementer et dæk består af, gummiblanding, opbygning og dækmønster ect.Når man reducerer rullemodstanden berører det sikkerhedsrelevante egenskaber ved dækket. Det betyder, at konflikten mellem rullemodstand og håndtering skal påvirkes via design, mens gummiblandingen skal hjælpe på problemområdet med lav rullemodstand og kortere bremselængde i vådt føre. Ændringen af dækkets opbygning har forbedret kilometertallet, ydeevnen, og forbedringer i mønstret har forbedret effektten på bremseegenskaberne i vådt føre. Den samlede sum af disse forbedringer, hjælper det nye dæk til at opnå en betydelig bedre ydeevne med endnu mere afbalancerede køreegenskaber der opfylder de høje krav, der stilles til dæk til små- og mellemstore-biler.
Specifikationer
-
DækmærkeContinental
-
DæktypeVinterdæk Sommerdæk Helårsdæk Andet
-
ModelnavnContinental EcoContact 5 MO
-
Størrelse205/55R17/91W
-
Belastningsindeks91
-
HastighedsindeksW
-
EAN4019238754759
-
Varenr52367
-
Lagerbeholdning{{ selection.product.Inventory }} stk. på lager
Rullemodstand (forbrug):
Effektiv udnyttelse af brændstof og elektricitet er vigtigt både for at reducere CO2-udledningen og kørselsomkostningerne.
Klasserne er inddelt fra A til E, hvor A har mindst rullemodstand og E har størst.
Mellem klasserne øges brændstofforbruget med ca. 0,1 liter for hver 100 kørte km, men kan variere afhængigt af bil, kørselsmønster, temperatur mv.
Vejgreb i vådt føre (bremseegenskaber):
Vejgreb på våd vej er en afgørende faktor for sikkerheden, og dette kriterie indikerer dækkets evne til at standse bilen på våd vej og kan forklares ved hjælp af bremselængder.
Klasserne er inddelt fra A til E, hvor A har kortest bremselængde og E har længst.
Forskellen mellem bedste og dårligste klasse modsvarer helt op til 30 procent kortere bremselængde. Ved en hastighed på 80 km/t vil forskellen for en typisk personbil være op til 18 meter kortere bremselængde.
Ekstern støj:
Denne illustration viser dækkets støjniveau udenfor bilen.
Klasserne er inddelt fra A til C, hvor A støjer mindst og C mest.
Jo højere decibel (dB), jo mere støjer dækket.
En stigning på blot nogle få decibel har stor betydning for støjniveauet. Faktisk betyder en forøgelse på 3 dB, at dækkets udvendige støjniveau fordobles.
Vinterdæk:
Snegreb
Hvis der på dækmærkaten findes et snefnug-symbol, betyder det, at dækket lever op til nogle minimumsværdier i forhold til kørsel i sne, og det kan dermed betegnes som et vinterdæk.
Isgreb
Hvis der også er et is-symbol, lever dækket også op til nogle grænseværdier for kørsel på is. Isgreb-mærkningen bruges primært i lande med ekstreme vinterforhold.